Pages

Monday, October 8, 2012

Pengenalan Zumba

Salam 1 Malaysia...


Mungkin ada segelintir yang tak tau apa itu Zumba? biar ercy jelaskan serba sedikit mengenai zumba...

Zumba Fitness  adalah satu-satunya tarian Latin yang diilhamkan kecergasan program yang menggabungkan merah-panas muzik antarabangsa, yang dicipta oleh pengeluar yang memenangi Anugerah Grammy, dan langkah-langkah mudah berjangkit untuk membentuk "kecergasan parti" yang adalah benar-benar ketagihan.
Sejak penubuhannya pada tahun 2001, yang program Zumba telah berkembang untuk menjadi yang terbesar di dunia - dan yang paling berjaya - tarian-kecergasan program dengan lebih daripada 14 juta orang semua bentuk, saiz dan peringkat umur mengambil mingguan Zumba kelas di lebih 140,000 lokasi di lebih daripada 150 negara.
Asal Usul Tercipta Zumba
 Pada pertengahan 90-an, tiada siapa yang dapat meramalkan kejayaan program Zumba ®, bahkan tidak Alberto "Beto" Perez, yang mencipta pengalaman Zumba, selepas apa yang telah dipanggil yang benar "kemalangan gembira."

Sebagai pengajar kecergasan di Cali asalnya, Colombia, kehidupan Beto mengambil giliran yang tidak dijangka satu hari malang pada pertengahan tahun 90-an apabila dia terpaksa untuk mengajar kelas aerobik dan terlupa muzik senamrobik tradisional beliau. Beliau diubahsuai menggunakan campuran sendiri muzik dari pita dia mempunyai dalam beg (muzik salsa dan rengue yang membesar bersamanya ). Spontan dia mencipta jenis baru tarian kecergasan, salah satu yang memberi tumpuan kepadanya membiarkan muzik bergerak sendiri (bukan mengira lebih muzik). Tenaga elektrik bilik, orang-orang yang tidak boleh berhenti tersenyum. Kelasnya loved it! Dan pada hari itu, satu konsep kecergasan revolusi baru dilahirkan - "the Zumba® Fitness-Party".


Adakah anda bersedia untuk parti sendiri ke dalam bentuk? Itulah apa program Zumba ® adalah semua tentang. Ia adalah menyeronokkan, berkesan, mudah untuk diikuti, Latin-inspirasi, membakar kalori tarian kecergasan parti ™ yang bergerak berjuta-juta orang ke arah kegembiraan dan kesihatan.

Petikan Asal: http://www.zumba.com

1 comment:

Anonymous said...

J'ai un site web Joomla et déjà mis en place un compte Google Analytics, maintenant comment puis-je ajouter le code sur mon site afin qu'il conserve la trace des visiteurs, etc à chaque page? Merci!.