Pages

Monday, September 5, 2011

AWAS DENGAN PRODUCT BUATAN CHINA......

Salam 1 Malaysia buat pembaca blog ercy ni dan slamat kembali bertugas bagi yang hari ni kerja dari lepas cuti raja ya.... ermmm.. awal pagi lagi ercy dengar dari kekawan sekerja cerita pasal isu ni.. so ercy tyn dari email kah?? yap... apa lagi cepat2 lah ercy check email ercy... wahhhh terkejut beruk juga nampak isu ni.. so kali ni ercy nak kongsi bersama pula dengan pembaca blog ercy k?? hehehe...

Berhati-hati band rambut di pasaran terbuka di sekitar bandar - Buatan dari China dijual secara pukal dan sangat murah!!!

Teks Email yang ercy terima mengatakan bahawa pengunaan kondom sedang dikitar semula ke dalam band rambut di selatan China.
 

Sumber Dari BEIJING (AFP): Dalam contoh terbaru produk-produk buatan China yang berpotensi membahayakan, band rambut getah telah terdapat dalam pasaran tempatan dan salun kecantikan di bandar-bandar Dongguan dan Guangzhou di selatan Guangdong daerah, akhbar harian China.

'Ini band getah yang murah dan berwarna-warni dan ikatan rambut menjual dan ....... mengancam kesihatan tempatan orang ramai, 'katanya .. Walaupun dikitar semula, band rambut masih boleh mengandungi bakteria dan virus, ia berkata.


'Orang boleh dijangkiti AIDS, (genital) ketuat atau penyakit lain jika mereka memegang jalur getah atau
rentetan dalam mulut mereka sambil melambai-lambai rambut mereka ke dalam plaits atau ban, 'kertas itu memetik seorang pakar dermatologi tempatan yang hanya memberi nama keluarga, Dong, sebagai berkata. Beg sepuluh band kitar semula menjual hanya Rs.5, jauh lebih murah daripada yang lain di pasaran, mencakupi populariti mereka, kertas berkata.

Seorang pegawai kerajaan yang dipetik sebagai berkata kondom kitar semula adalah menyalahi undang-undang. Pembuatan China 's industri telah berkali-kali mencemarkan tahun ini oleh rentetan skandal yang melibatkan kurang bermutu atau berbahaya barang-barang yang dibuat untuk kedua-dua pasaran domestik dan asing.

Sebagai tindak balas, ia melancarkan serangan kilat perhubungan awam pada musim panas ini bertujuan untuk memainkan usaha untuk mengukuhkan sistem pemantauan.

Semak band rambut anak-anak anda dan memastikan mereka tidak meletakkan mereka di dalam mulut mereka ketika cuba mengikat rambut mereka.


Sila lihat yang baik sebelum membeli band rambut di masa depan - khas seperti jenis yang berikut ... ..


Semakan ercy mendapati utusan Malaysia pernah membuat isu yang berkaitan Klik : Arkib Utusan Malaysia 13/11/2007 KONDOM TERPAKAI DIJADIKAN GELANG GETAH, GETAH RAMBUT.

Dari petikan Utusan Malaysia: Kondom terpakai yang dikitar semula menjadi getah gelang dan ikat rambut dijual di bazar di selatan wilayah Guangdong pada harga 25 fen (15 sen) bagi satu paket 10.

Doktor memberikan amaran yang ia boleh menyebarkan virus Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit (AIDS) dan pelbagai penyakit berjangkit seksual lain, menurut akhbar China Daily.

HATI-HATI JUGA DENGAN SANDAL CHINA.......

Lihat di bawah untuk Sandal China yang kini dijual di Walmart di Amerika Syarikat dan akibat daripada pemaikaian sandal China.

 





BEIJING (AFP) - Digunakan kondom sedang dikitar semula ke dalam band rambut di selatan China mengancam
untuk menyebarkan penyakit seksual transmittable mereka pada asalnya bertujuan untuk mencegah, media kerajaan melaporkan
Selasa.

Dalam contoh terbaru produk-produk buatan China yang berpotensi membahayakan, band rambut getah telah
terdapat dalam pasaran tempatan dan salun kecantikan di bandar-bandar Dongguan dan Guangzhou di selatan Guangdong
daerah, akhbar harian China berkata.

'Ini band getah yang murah dan berwarna-warni dan ikatan rambut menjual dan ....... mengancam kesihatan tempatan
orang ramai, 'katanya .. Walaupun dikitar semula, band rambut masih boleh mengandungi bakteria dan virus, ia berkata.

'Orang boleh dijangkiti AIDS, (genital) ketuat atau penyakit lain jika mereka memegang jalur getah atau
rentetan dalam mulut mereka sambil melambai-lambai rambut mereka ke dalam plaits atau ban, 'kertas itu memetik seorang pakar dermatologi tempatan
yang hanya memberi nama keluarga, Dong, sebagai berkata. Beg sepuluh band kitar semula menjual hanya Rs.5,
jauh lebih murah daripada yang lain di pasaran, mencakupi populariti mereka, kertas berkata.

Seorang pegawai kerajaan yang dipetik sebagai berkata kondom kitar semula adalah menyalahi undang-undang. Pembuatan China 's
industri telah berkali-kali mencemarkan tahun ini oleh rentetan skandal yang melibatkan kurang bermutu atau berbahaya
barang-barang yang dibuat untuk kedua-dua pasaran domestik dan asing.

Sebagai tindak balas, ia melancarkan serangan kilat perhubungan awam pada musim panas ini bertujuan untuk memainkan usaha untuk mengukuhkan
sistem pemantauan.

Semak band rambut anak-anak anda dan memastikan mereka tidak meletakkan mereka di dalam mulut mereka ketika cuba
Lhoba atau mengikat rambut mereka.


Lihat di bawah untuk Sandal Cina yang kini dijual di Walmart di Amerika Syarikat. Mudah-mudahan, mereka tidak
lagi di India ....

Ini adalah amat benar kerana saya mendengar berita dari salah satu radio tempatan kita di sini bahawa Kerajaan kita hendaklah
berhati-hati tambahan ini import murah dari china .. Ini termasuk pakaian, makanan, mainan, selipar
dan juga cermin mata kerana orang-orang Cina menggunakan beberapa bahan kimia yang kuat tetapi murah dalam mereka
proses pengeluaran. Murah menjadi mahal dan pada masa yang sama membawa maut.

No comments: